Obchodné podmienky
Čl. I. Základné ustanovenia.
- Tieto obchodné podmienky (ďalej len „OP“) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je spoločnosť SAMM Slovakia, s.r.o., so sídlom Nádražná 1664/34, 900 28 Ivanka pri Dunaji, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, vložka č. 109521/B, telefónne číslo: 02 / 222 00 111 (ďalej len „Obchodník“), a na strane druhej je kupujúci (ďalej len „Kupujúci“).
- Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- Podnikateľom sa rozumie:
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
- osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
- osoba, ktorá uvedie v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), berie na vedomie, že sa riadi pravidlami uvedenými v OP pre podnikateľov.
- Tovarom sú všetky produkty označené platnou predajnou cenou a uverejnené na webovej stránke www.pneumatiky.sk.
- Právne vzťahy Obchodníka so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito OP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v platnom znení, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon č. 108/2024 Z. z.“), ako aj s ostatnými súvisiacimi všeobecne záväznými právnymi predpismi.
- Právne vzťahy Obchodníka s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito OP, ani zmluvou medzi Obchodníkom a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi všeobecne záväznými právnymi predpismi.
- V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi OP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.
- Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito OP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí Reklamačný poriadok.
- Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou tovarov, ktoré sú v obchodnej ponuke Obchodníka, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
Čl. II. Cena.
- Všetky ceny sú zmluvné. V e-shope sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní, ktoré musí Kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod., ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíku a ich výška sa odvíja od voľby Kupujúceho.
- Akciové ceny platia len do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo len po dobu časovo určenú.
Čl. III. Objednávka.
- Objednávka vzniká výberom tovarov Kupujúcim v e-shope, vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a potvrdením procesu objednávania. Pre účely vybavenia objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar.
- Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré Kupujúci používa.
- Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí s kúpnou cenou objednaných tovarov a berie na vedomie, že odoslaná objednávka sa stáva pre Kupujúceho záväznou.
- Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia a zaevidovania objednávky e-shopom. Tento e-mail nie je potvrdením o kúpe tovaru.
- Kupujúci je vedomí, že odoslaním objednávky sa zaväzuje k prevzatiu objednaného tovaru a k zaplateniu kúpnej ceny.
- Obchodník si vyhradzuje právo prehlásiť objednávku za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo ku zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu. O takomto postupe bude Kupujúci bezodkladne informovaný.
Čl. IV. Storno objednávky kupujúcim, ktorý je spotrebiteľ.
- Spotrebiteľ vypĺňa a odosiela objednávkový formulár Obchodníkovi s vedomím svojej povinnosti prevziať objednaný a následne doručený tovar.
- Pre prípad dodatočného prehodnotenia veci dáva Obchodník spotrebiteľovi právo stornovať objednaný tovar bez storno poplatku do času 2 hodín od odoslania objednávky.
- Ak spotrebiteľ nestornoval objednávku vôbec, alebo ju stornoval až po uplynutí času 2 hodín od jej odoslania a neprevzal objednaný tovar v odbernej lehote, súhlasí s uhradením nákladov spojených so stornovaním objednávky vo výške 20,00 EUR.
- Uhradením nákladov spojených so stornovaním objednávky nie je porušené právo spotrebiteľa bezodplatne odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru v súlade s čl. VIII ods. 1 OP. V účtovanej sume 20,00 EUR sú zahrnuté len náklady, ktoré vznikli Obchodníkovi v súvislosti s odoslaním objednaného tovaru a následným nenaplnením kúpnej zmluvy na strane spotrebiteľa.
- Spotrebiteľ môže objednávku stornovať zaslaním žiadosti na emailovú adresu info@pneumatiky.sk.
- O stornovaní objednávky bude spotrebiteľ Obchodníkom preukázateľne informovaný na základe informácii uvedených v objednávke.
Čl. V. Stornovanie objednávky Obchodníkom.
- Dôvodom pre uplatnenie práva Obchodníka k stornovaniu objednávky sú prípady kedy nemôže splniť svoje povinnosti v lehote do 2 mesiacov od doručenia objednávky z dôvodu Vis maior, vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ objednaného tovaru prerušil výrobu, alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Obchodníka vyplývajúcich z doručenej objednávky a nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu v lehote určenej týmito OP. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Kupujúceho.
- 2.Obchodník má právo stornovať objednávku aj v prípade, kedy nemôže Kupujúceho telefonicky zastihnúť, alebo ten nereaguje na emailové výzvy Obchodníka na prevzatie objednaného tovaru v súlade s čl. IV ods. 3 OP. V takomto prípade vzniká Kupujúcemu povinnosť uhradiť storno poplatok vo výške 20,00 EUR.
Čl. VI. Kúpna zmluva.
- Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslanie záväznej objednávky Kupujúcim a jej prijatie Obchodníkom. Toto prijatie Obchodník bezodkladne potvrdí Kupujúcemu informatívnym e-mailom na zadaný e-mail. V informačnom e-maily Kupujúci nájde taktiež odkaz na aktuálne znenie OP a Reklamačného poriadku Obchodníka.
- Kúpna zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. Kupujúcemu je odoslaný originál faktúry, opatrenej odtlačkom pečiatky a podpisom Obchodníka v elektronickej forme.
- Na základe žiadosti Kupujúceho, Obchodník odošle faktúru Kupujúcemu aj v listinnej forme.
- Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu kúpnej zmluvy sú zrejmé z týchto OP, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne chyby opraviť.
- Za chyby v údajoch uvedených Kupujúcim nenesie Obchodník zodpovednosť. Administratívne úkony vykonané Obchodníkom podľa dodatočnej požiadavky Kupujúceho na doplnenie, alebo zmenu údajov v už vystavenej faktúre budú Kupujúcemu spoplatnené sumou 15,00 EUR.
- Uzavretá kúpna zmluva je Obchodníkom archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.
- Ak sú Kupujúcim objednávané služby, tak týmto vyslovuje súhlas s tým, aby mu boli poskytnuté pred uplynutím zákonnej lehoty pre odstúpenie.
Čl. VII. Prevod vlastníckeho práva.
- Kúpnou zmluvou sa Obchodník zaväzuje odovzdať Kupujúcemu vec, ktorá je predmetom kúpy a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo, a Kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí Obchodníkovi kúpnu cenu.
- Obchodník odovzdá Kupujúcemu predmet kúpy v ujedanom množstve, akosti a prevedení.
- Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa Kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny. Rovnako sa toto pravidlo použije v prípade zakúpenia služby.
- Obchodník Kupujúcemu odovzdá vec, i sprievodnú dokumentáciu, ktorá sa k veci vzťahuje, a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k veci v súlade so zmluvou.
- Ak nie je dohodnuté, ako ma byť vec zabalená, Obchodník vec zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará Obchodník vec pre prepravu.
- S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaisteniu bezproblémového zásobovania si Obchodník vyhradzuje právo dodať tovar Kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky a/alebo jedného dňa objednal tovar za celkovou hodnotu presahujúcu 500,00 EUR vrátane DPH, až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Bezodkladne ako Kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného tovaru, Obchodník urobí expedíciu v súlade s požiadavkami Kupujúceho stanovenými v objednávke.
Čl. VIII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy Kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ.
- Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka aj bez uvedenia dôvodu.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka do 14 dni odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.
- Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti
objednaného tovaru, alebo ak sa:
- tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy na https://static.pneumatiky.sk/data/odstupenie-od-zmluvy.pdf.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi.
- Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
- Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar Obchodníkovi alebo osobe určenej Obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak Obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
- Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Obchodníka.
- Tovar nezasielať na dobierku z dôvodu, že, takto odoslaný tovar nebude Obchodníkom prevzatý.
- Tovar sa odporúča vrátiť v kompletnom balení, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom bol tovar prevzatý.
- Odporúčame aby si spotrebitelia vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku.
- Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
- V prípade, že bude tovar vrátený nekompletný či poškodený, môže Obchodník požadovať od spotrebiteľa čiastku odpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru.
- Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi.
- Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov Obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
- Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom.
- Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi.
- Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo Obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
- Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi Obchodníkom a Kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a Kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie Kupujúceho. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sú posudzované z tohto hľadiska samostatne.
- Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v ustanovení § 19 ods. 1 až ods. 3 Zákona č. 108/2024 Z. z.
Čl. IX. Odstúpenie od kúpnej zmluvy Kupujúcim, ktorým je podnikateľ.
- V prípade, že Kupujúcim je podnikateľ, môže byť Kupujúcemu ponúknuté náhradné odstúpenie od kúpnej zmluvy v závislosti na stave vráteného tovaru, ušlej záruky a aktuálnej ceny vráteného tovaru. Stav tovaru je zhodnotený Obchodníkom. V prípade nedohodnutia podmienok akceptovateľných pre obe strany bude tovar vrátený na náklady Obchodníka späť. Obchodník je oprávnený účtovať Kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady.
- Pri vystavení dobropisu môže byť po Kupujúcom (ktorým je spotrebiteľ aj podnikateľ) vyžadovaný občiansky preukaz za účelom ochrany vlastníckych práv Kupujúceho. Predložením občianskeho preukazu Kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov podľa bodu XII. OP.
- Z dôvodu ochrany práv Kupujúceho, ak je Kupujúcim právnická osoba a bude požadovať vrátenie peňazí prostredníctvom preplatenia dobropisu priamo na predajni Obchodníka, bude príslušná čiastka vyplatená iba osobám oprávneným konať za dotyčnú právnickú osobu, t.j. štatutárnemu orgánu alebo osobe, ktorá sa preukáže úradne overenou plnou mocou.
Čl. X. Dodacie podmienky.
- Obchodník je povinný do 30 dní odo dňa doručenia objednávky odoslať Kupujúcemu objednaný tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
- Ak je tovar skladom, je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.
- Fakturačné údaje Kupujúceho je možné meniť spätne po odoslaní objednávky len po dohode s Obchodníkom.
- Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a časť z nich nie je skladom, Kupujúci bude informovaný o možnosti plnenia objednávky postupným dodaním tovarov formou čiastočných dodávok.
- Spolu s tovarom je Kupujúcemu zasielaný návod ako i ostatné dokumenty k tovaru od výrobcu.
- Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
- Obchodník realizuje dopravu ku Kupujúcemu prostredníctvom:
- kuriérskej spoločnosti alebo
- osobne na prevádzke uvedenej v objednávke.
Čl. XI. Platobné podmienky za dopravu.
- Pri doprave kuriérskou spoločnosťou sa za dopravné účtuje:
- Za 1 ks pneumatiky alebo disku: 3,90 EUR, minimálna výška dopravného je v tomto prípade 6,00 EUR na 1 objednávku.
- Za 1 sadu puklíc alebo bezpečnostných skrutiek 3,90 EUR.
- Za 1 pár snehových reťazí alebo rozširovacích podložiek 3,90 EUR.
- Za 1 ks TPMS snímača 1,2 EUR.
- Za 1 ks ostatného tovaru (autochladnička, menič napätia, nabíjačka autobatérií) 6,- EUR
- Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
- Platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi pri preberaní tovaru).
- Platba pri osobnom prevzatí na predajni Obchodníka.
- Platba kreditnou alebo debetnou platobnou kartou.
- Platba cez internet banking / platobnými tlačidlami jednotlivých bankových spoločností.
- Platba na základe zálohovej faktúry – vopred, tovar bude expedovaný po prijatí Peňažných prostriedkov na náš účet.
- Platba na základe faktúry so splatnosťou uvedenou vo faktúre.
- Kupujúci je v objednávke ešte pred jej potvrdením informovaný o účtovanej cene za dopravu. Obchodník sa môže s Kupujúcim dohodnúť aj na inej ako vyššie uvedenej cene dopravného.
- Platba platobnou kartou a internet bankingom / platobnými tlačidlami je realizovaná prostredníctvom platobnej brány 24pay v zabezpečenom prostredí. V prípade akýchkoľvek problémov s platbou kontaktujte Obchodníka alebo zákaznícku podporu 24pay na transactions@24-pay.com. Bližšie informácie o službe nájdete na www.24-pay.sk. Schválené a regulované Národnou bankou Slovenska. Číslo oprávnenia na poskytovanie služieb: ODB-8835-5/2012.
- Obchodník môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručiť dodatočne, avšak za predpokladu, že Kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane v objednávke.
- Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom Obchodníka, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru Kupujúcim.
Čl. XII. Bezpečnosť a ochrana informácií.
- Osobné údaje, ktoré sú poskytnuté dobrovoľne Kupujúcim Obchodníkovi za účelom splnenia objednávky, sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Kupujúci dáva Obchodníkovi svoj súhlas na zhromažďovanie a spracovanie týchto osobných údajov na účely splnenia predmetu uzatvorenej kúpnej zmluvy.
- Obchodník prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné, budú použité iba k uskutočneniu plnenia zmluvy s Kupujúcim a nebudú inak zverejnené, ani poskytnuté tretej osobe okrem prepravnej spoločnosti pre účely doručenia tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly.
- Obchodník postupuje tak, aby subjekt údajov neutrpel ujmu na svojich právach, najmä na práve na zachovanie ľudskej dôstojnosti, a tiež dbá na ochranu pred neoprávneným zasahovaním do súkromného a osobného života subjektu údajov.
- V rámci reklamačného konania sú od Kupujúceho vyžadované nasledujúce údaje: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mail. Všetky takto získané osobné údaje sú spracované výhradne za účelom potrebným pre vybavenie reklamácie a v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Kupujúci má právo prístupu ku svojím osobným údajom a právo na ich opravu vrátane práva požadovať vysvetlenie a odstránenie chybného stavu a ďalších zákonných práv k týmto údajom.
- Obchodník si z dôvodu predchádzania trestnej činnosti a minimalizácie škôd vyhradzuje právo odmietnuť objednávku Kupujúcim vytvorenú z blokovanej IP adresy, v prípade že je táto IP adresa na tzv. blackliste. V prípade problémov s objednávkou môže Kupujúci kontaktovať Obchodníka e-mailom alebo telefonicky.
Čl. XIII. Práva a povinnosti zmluvných strán.
- Zmluvnými stranami sú Obchodník a Kupujúci.
- Kupujúci je povinný:
- prevziať objednaný tovar,
- zaplatiť za tovar dohodnutú cenu Obchodníkovi.
- Obchodník je povinný:
- dodať Kupujúcemu tovar v požadovanej akosti, množstve a v dohodnutej cene,
- spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať Kupujúcemu všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
- V prípade osobného vyzdvihnutia objednávky, ktorá bola uhradená vopred prostredníctvom internetu, môže Obchodník požadovať predloženie identifikačného preukazu (občiansky preukaz alebo cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzeniu legalizácie výnosov pochádzajúcich z trestnej činnosti. Ak je Kupujúcim právnická osoba, výdaj tovaru alebo preplatenie dobropisu budú umožnené iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby alebo osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže Obchodník odmietnuť tovar vydať.
- Kupujúci, ktorý je podnikateľom, je povinný (Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je tento postup odporúčaný), aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, poškodenie obalu) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku Kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu info@pneumatiky.sk, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou Obchodníkovi. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje Kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však Obchodníkovi možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
Čl. XIV. Záručné podmienky.
- Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom Obchodníka a všeobecne záväznými platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad, ktorý môže byť aj v elektronickej podobe.
Čl. XV. Záverečné ustanovenia.
- Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto OP a Reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho. V prípade zmeny OP alebo Reklamačných podmienok sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých OP, ktoré boli platné v čase odoslania objednávky Kupujúcim a prístupné na internetovej stránke Obchodníka.
- Odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje, že bol oboznámený s OP, vrátane Reklamačných podmienok.
- Tieto OP sú platné a účinné od 01.07.2024 a rušia predchádzajúce znenia OP.
- Prípadné spory medzi Obchodníkom a spotrebiteľom je možné riešiť mimosúdnou cestou. V takomto prípade spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (§ 3 ods.2, písm. c) zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov).
- Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva.
- Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov ak Obchodník na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Obsahové náležitosti návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu nájdete na https://static.pneumatiky.sk/data/ars.pdf. Odkaz na platformu riešenia spotrebiteľských sporov on-line je https://ec.europa.eu/consumers/odr/ alebo priamo na webovej stránke MH SR https://www.mhsr.sk/.
- Obchodník a Kupujúci sa dohodli, že prípadné spory vyplývajúce z ich zmluvného vzťahu budú prednostne riešiť dohodou. V prípade, že nedôjde k dohode, pre všetky spory vyplývajúce zo zmluvného vzťahu medzi Obchodníkom a Kupujúcim je rozhodovacia právomoc daná príslušnému všeobecnému súdu v zmysle § 84 a nasl. zákona č. 99/1963 Zb., v platnom znení (Občiansky súdny poriadok).
Orgán dozoru:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A , P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava, Tel.:
02/58 272 172, e-mail:
ba@soi.sk